torsdag 20. mai 2010

Nytt tema på bloggen min

Den siste tiden har jeg vært mye mer opptatt av trening, mat og helse enn interiør. Derfor har jeg nå bestemt meg for å heller skrive om det. Så fra i dag av blir kommer Min lille blogg til å handle om hvordan jeg trener, hva jeg spiser og hvilken helseeffekt disse to faktorene kan ha. Jeg er hverken ernærings- eller treningsekspert, så det jeg skriver her er basert på personlig erfaring.


Det første jeg vil skrive om her, er DVD`en Jillian Michaels - "30 Day Shred". Fitness ekspert Jillian Michaels (kjent fra Biggest loser) er vert for dette 60 minutters treningsprogrammet. Det er utviklet for å blande kardio- og styrkestrening med et intens fokus på magemusklene, for å skape et dynamisk system som kan resultere i ekstremt vekttap (f.eks 9 kg på 30 dager!). Personlig er jeg mer opptatt av å få strammet opp muskulaturen, men hvem sier vel nei takk til vekttap?!





Jeg har i dag gjennomført den tredje dagen på nivå 1, dvs at jeg skal fortsette med det i syv dager til. Deretter skal jeg gjennom ti dager på nivå 2, for deretter å fortsette i ti dager med nivå 3. På DVD`en kan man velge om man vil kjøre et hardt opplegg, eller et litt mindre hardt opplegg. Jeg er helt nybegynner, så jeg har selvsagt lagt meg på det nivået med lavest intensitet. Men det er mer enn nok for meg på det nåværende tidspunkt! Det er godt å være igang, og fra nå av kan det bare gå en vei; stigende formkurve, come to me! Hvis du ble litt nysgjerrig på denne DVD`en, så kan du sjekke denne linken her.



I morgen skal jeg skrive litt om hva slags mat jeg spiser. Ha en strålende dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg følger spent med og heier på deg :-)