onsdag 2. juli 2008

Endelig nye puter til slagbenken.


Etter å ha vært på leting etter puter i str 35x35 til slagbenken i gangen i en hel evighet, fant jeg ut at det var bare èn ting å gjøre, nemlig å sy dem selv. Heldigvis fikk jeg tak i innerputer i den riktige størrelsen, så da var det bare å sette igang. Brukte et par kjøkkenhåndkle som jeg kjøpte på Hemtex, samt noe stoff som jeg kjøpte i København i vår. Sydde putene litt på "Tilda-måten", dvs at den rutete firkanten og det blomstrete hjertet er applikert på (hvis noen skjønner hva jeg mener...). Slagbenken er for øvrig også hentet på Bir sin brukthall på Espehaug, samme plass som jeg hentet nye-skapet i stua. Slagbenken var opprinnelig blå, men etter noen strøk oljemaling så ble den hvit. Er veldig godt fornøyd med resultatet!

2 kommentarer:

Familien Olsen sa...

Så skjønne putene var..små finesser som gjør det stilig i heimen:)

Du er veldig flink, tror jeg skal ta et kurs hos deg når ungene blir et par år større og lar ting ligge i fred:)

Klem fra Karianne:)

frk.Kreativ sa...

Oj så fine puter og skap! Lurer på om jeg må lage noen lignende puter.. De likte jeg:0) Hmm rart det ikke virket,jeg kom akkurat inn når jeg prøvde nå. Tusen takk for kommentar inne hos meg. Ha en fin sommer:0)