fredag 12. juni 2009

A pot of tea?

Skal det være en kopp te? Denne søte tekannen (eller kanskje det er en kaffekanne), rommer ca 5 dl og jeg kjøpte den på lørdagens garasjesalg. Er den ikke søt? Da jeg for hundre år siden tok førskolelærerutdanning, hadde jeg en måneds praksis ved en småskole i York, England. Hver dag i lunsjpause var vi innom en kafè for å spise. Og da bestilte vi alltid "a pot of tea" til hver av oss. Med sukker og melk, selvsagt. Jeg er ikke noe kaffemenneske, og den beste teen er engelsk frokostte, med melk og suketter!

Fatet i sølvplett har jeg arvet, og serivetten er fra Sia. Koppen er selvsagt fra Greengate :o)

Ønsker deg en riktig fin fredagskveld!

2 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

Heisan...Hyggelig du la igjen hilsen!!! Sengetøyet er kjøpt på hemtex ..i des og bilde er faktisk ikea...ordene er veggord fra panduro...

Kos deg med en pot of tee..mmm helt enig engelsk frokost te med melk...ristet brød med syltetøy..mmm

Anna Lisa sa...

Koselig te-kanne du har kjøpt. Og fatet under var nydelig. Eg liker så godt greengate...men har ikkje plass i skapa mine til å begynne å samle på det... Men trur eg skal la min elste datter få samle i staden for, ho liker det også:)
Takk for koselig helsing
Klem