torsdag 11. juni 2009

Pippi Langstrømpe

I går kom Anna hjem fra skole og fortalte at på fredag måtte hun ha med seg en Pippi-kjole til forestillingen de skal framføre neste uke. Ok, da hadde jeg to valg; 1) kjøre innom Toys R Us og betale i dyre dommer for et Pippi-kostyme av dårlig kvalitet (ja, jeg syns faktisk de ofte er det...) eller jeg kunne 2) prøve å få tak i noe stoff sånn at jeg kunne sy en Pippi-kjole (mønster hadde jeg fra før).Vel, valget falt på det siste, og klokken ti i dag tidlig troppet jeg opp på Spar Kjøp, på jakt etter stoff. Endte opp med et gult laken, og så var det bare å sette igang. Har gått til og fra symaskinen i så og si hele dag, og nå i kveld ble kjolen endelig ferdig.
Det er første gangen jeg syr etter ferdig kjøpt mønster. Har lært veldig mye av det, og ikke minst har jeg lært hvordan man rynker rundt erme og hals! Litt klunder var det, men jeg fikk det til til slutt. Anna ble også veldig godt fornøyd. Gleder seg til å ta den med på skolen i morgen!
Har noe litt penere stoff liggende som jeg opprinnelig hadde tenkt å bruke mønsteret til, og nå har jeg jo øvd så da er det bare å sette igang!
Ønsker du som leser dette en god natt og en fin dag i morgen, og så hadde det vært veldig koselig om du la igjen en liten hilsen :o)

1 kommentar:

Anette {foreldremanualen} sa...

Så fin! Hadde vært gøy å få se et bilde i fullt kostyme! ;-)